Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Lördag 2

Av Ellen - 4 april 2009 23:58

Nu är det så att det blir sönda om två minuter men jag tycker ändå att jag lägger ut det här som ett Lördags inlägg :)
Jag har blivit ombedd att skriva lite mer om mammas klantigheter och det är ju mycket underhållande att ta ut lite av det hon gör i vardagen och skriva om, dock är det alldeles för mycket för att skriva allt hon gör, men några saker är ju alltid värda att nämna.
Åkte nämligen tåg med henne idag och en sak ska jag säga - do not try this at home, it's something that you've got to be a professional to try, unless you wanna get seriously injured. Hon är ond, rakt igenom ond säger jag! Tur att en ängel som jag var med som kunde jämna ut det lite. Inte nog med att hon först köper en tidning, två påsar godis, choklad och en dricka medan jag köper en liten chipspåse, en dricka och en tidning - hon vägrar dela med sig! Schysst mamma lix, fettar sig och säger att jag inte får äta, liksom tänk på mig, jag kmr få ätstörningar om hon fortsätter att antyda att jag inte får äta lika mycket som andra.Och sedan var det oxå hennes hånande av mig, där har jag ett antal exempel:

#1 så fort jag började lyssna på min mp3 lungt och snyggt (självklart i mitt fall) så tar hon fram sin ola svensson proppade lilla fula ipod och inte kan hon sitta still och lyssna på musiken, hon måste sitta och hoppa som en annan ola svensson lyssnande groda.
#2 Sedan när jag tar fram mitt block för att skriva otroligt fantastiska låt texter som mitt band avgudar så tar hon fram sitt block och sitter och guppar som en annan anka med pennan i handen. 
#3 Och inte nog med det, jag säger till henne att gå och köpa kaffe till mig och en bulle eller liknande - gissa vad hon gör! Hon köper kaffe & munk x2, jag dricker mitt kaffe (jag som faktiskt tycker om kaffe) det går snabbt, det brukar bli så. Sedan äter jag min munk bit för bit. Och vad gör hon! Hon häller i sig kaffet med ett ansikte som skiner lidande (då hon inte gillar kaffe) och sedan äter hon munken bit för bit.
#4 Jag satt och läste min Elle tidning, när jag var klar vad gör hon då - JO HON TAR MIN TIDNING! jag trodde jag skulle dö. Min mamma kan inte läsa elle, det är emot alla naturens lagar seriöst - kolla hennes kläder - det är fan förnedrande för elle. Vilken kränkning alltså ...
Ett ord: WANNABE det är humiliating.
Nu är jag hos linn, hennes kines är söt. Kineser brukar vara söta, korta och söta, lite som linn. Jag har tagit över hennes spotify (musiklyssnargrejj) den är ner bombad med Shiny Toy Guns. Hon kommer få en posetiv överraskning nästa gång hon öppnar mappen med bilder tagna av hennes webbkamera, jag är snygg rwwwrrrr. EGOPICS(;
 Kommentera! :)

 
 
teolinda

teolinda

5 april 2009 08:17

...hälsa din mor så hjärtligt...

you seem to be a lovely girl!

http://teolinda.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

5 april 2009 09:09

Stackars barn-ring BRIS
Jag kopierar genast detta och lägger i minnesbanken, ev på min blogg också*skratt*
Hoppas du överlever hemresan ;)

http://mofs.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

5 april 2009 09:43

Hej... var ju bara tvungen att kika in! Läser hos din mamma en del och det var kul att se din syn på henne! Jag tycker och tror att din mamma är cool! Ungefär som att jag är övertygad om att jag kommer vara cool i mina barns och deras kompisars ögon när de blir tonåringar - I whish!! - jag vet också att de kommer tycka att jag är jordens mest pinsamma varelse! Det är liksom naturlag, det ska vara så!

Eh, smart kommentar jag lämnade kände jag... Ha en trevlig vistelse i Skåne!

http://agneta.bloggagratis.se

 
mockapocka

mockapocka

5 april 2009 10:01

Jag känner igen det mesta av det där från nillas och min tågluff på sent 80-tal (utom ipoden för det fanns inte på den tiden). Du har mina fulla sympatier...
Men kines, vaddå Linns lilla söta kines? Undanhåller ni information för mockamoster?
Jag kräver rapport.

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

5 april 2009 10:06

Ola Svensson är ju bra ju...

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Annika som också tittar in....

Annika som också tittar in....

5 april 2009 12:08

Min dotter som är 4 år....hon tycker också att Ola är bra. ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
mz.olsson

mz.olsson

5 april 2009 18:25

Haha!! Det DÄR var riktigt roligt att läsa!!

http://www.medgrntkortihanden.blogspot.com

 
Ingen bild

Fanny

12 april 2009 20:54

det är DÄRFÖR man inte åker tåg med mamma.. duuuh.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 29 maj 2009 17:30

Fota Nabbe älsklingsvoffen lite idag, tänkte att det är värt att lägga upp (:  Bildförklaring1: Innan jag tog fram godis var han ganska extremt ointresserad.Bildförklaring2: Men plocka fram några levergodisar och han visar sin extremt fotogeniska sid...

Av Ellen - 24 maj 2009 04:35

Allmän info: Jag och syster blev övergivna denna helgen. Men inget fel på det, fett soft faktiskt, borde vara så mer. I fredags kollade vi på film fast jag somnade efter ungefär en halvtimme då jag inte sovit natten innan och igår kväll kollade vi på...

Av Ellen - 19 maj 2009 17:53

jag har roliga konversationer på msn med mina klasskamrater. Att göra om lärare till msn-gubbar är underhållning på hög nivå.jag kom i tid till skolan idag för första gången på kanske ett år känns det som. annars har dagen varit ganska okej, vi skull...

Av Ellen - 10 maj 2009 20:56

 About time för mig att uppdatera kanske? Ja, nu kommer det bli ett väldigt EMOOOOO inlägg pga. min mamma som inte fattar något överhuvudtaget om prioritering ._.Let me explain - the kooks, mina älskade britter fick jag reda på ska spela på peace and...

Av Ellen - 29 april 2009 19:45

DON'T DO DRUGSGET HIGH ON HUGS   Jag impulsfärgade mitt hår i helgen, jag impulsfärgade mitt hår idag igen.Jag tänkte att idag ska jag skriva den där uppgiften i svenskan så kanske mamma låter mig vara ute halva (hela) kvällen (natten) på fredag,...

Presentation

Omröstning

Ellen är
 asså ... bäst helt enkelt.
 ohlala ;DDD
 rwwwrr ;*
 ciaaaobella (((;
 grrrr :*
 OHYESSS
 Wow!! (inte spelet)
 omg :OOO

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards